17 Mart 2011

Kafana Göre Kalıbını Kullanan Kızlar




     'Hadi ordaan', 'yallaaa', 'yol al', 'herkes kafasına göre', 'dalgana bak', 'biz böyleyken siz böyleydiniz de biz farklıydık' bla bla bla... Öyle sanıyorum ki çoğunuz bu tarz, hala spesifik bir başlık altında toplanmayan lafları duymuşsunuzdur ve bilmem belki de bir kısmınız kullanıyorsunuzdur ki umarım çok küçük bir kısmınız kullanıyorsunuzdur.
     
     Yeni nesilden nefret eden bir yetişkin gibi konuşmayacağım ama gerçekten de nereye gidiyoruz? Bence ve ne yazık ki sonsuza dek giden bir yok oluşa, bir kara deliğe… Pek de şikayetçi sayılmam yaşadıklarımdan ama acı son da beni korkutmuyor değil. İnsanlar birbirinden nefret eder oldu. İlk izlenimin bir avans niteliğinde taşıdığı saygı tamamen kayboldu. Ve şahsen, özellikle bu kelimeleri karşı cinse kesinlikle yakıştıramıyorum.
     
     18’li yaşlarında ve sanki hayatın en ağır tokadını yemişçesine haykırıyor: “Yol al!” Gerçek bir erkek için gerçekten tiksindirici ve ereksiyon kaybı ve hiç çekinmeden söyleyebilirim ki gerçek bir kız değil. Sapıkça gelebilir ama buram buram kız kokmuyor. “Seninle kim sevişmek ister ki” dedim ve o da aynen: “Haaadi kafana göre, yol aaal.” İçten içe gülebildim sadece. Hakikaten öyle bir balyoz etkisi yapan bir kelime ki, söylendiğinde karşılık olarak bir “anti-yol al” deyip golü atamıyorsunuz. Buradan icat edene tebriklerimi sunuyorum ve o anda nasıl bir kafa yaşıyordu gerçekten merak ediyorum. Lakin bu iki kelime bir kızın eline verilmemeli çünkü gerçekten iğrenç bir manzara ortaya çıkıyor.
     
     Bir keresinde ‘messenger’ da nerden geldiğini hatırlamadığım bir kız -ve sanırım onunla uzun zamandır konuşmamıştım- “Naber” yazdı. Birkaç diyalogdan sonra kamera açmamı istedi ve ben de kabul ettim, etmez olaydım. Meğersem kameranın öbür ucunda adresin esas sahibi olan kızın arkadaşı varmış. Kamera açıldıktan sonra hemen hemen hiç konuşmadık ve aradan birkaç dakika geçtikten sonra bir işim çıktı ve kamerayı kapatmam gerektiğimi söyledim ve o da bana ne dese beğenirsiniz: “Kafana göre!” Ve kamerayı benden önce kapattı. Anladım ki insandan hangi varlığa döndüğü belli olmayan (belli ki iletişim yetisini de kaybetmiş) bu canlı benim işimin çıkmasına belli ki alındı, belki de inanmadı ve tepki olarak ana dilinden şu iki kelimeyi kullandı: “Kafana göre!”
     
     Bir kıza çok çirkin diyecek kadar kendimi ‘yakışıklı ve kendini beğenmiş’ olduğumu düşünmüyorum ama kız pek de sokakta yürürken dönüp de bakılacak bir görünümü yoktu. Zavallı belki de bunun farkında ve acı gerçekle bir kez daha yüzleştiği için refleks olarak böyle bir şey dedi. Kim bilir?
     
     Umarım o kız bir gün bu yazıyı okur ve benim kim olduğumu hatırlar. Belki de bir kez daha tarafımdan kendini aşağılanmış hissedecek ama olsun, intikam serttir. Peşindeyim kızım!

.   .   .