23 Şubat 2011

Bir Ben Vardı




Bakmayın çevremdeki onca insana,
Yalnızım ben aslında.

Ve bakmayın sırıttığıma,
Mutsuzum ben aslında.

Yalnız ve mutsuz…
 Ele avuca gelir şeyler ölmek için.

Ve bastırılmış acılarım…
Beynimin derinliklerinde yatan sırlar…
Utanç verici fantezilerim…

Olmak istemediğim şeyim ben.
Olmak istemediğim yerdeyim.

Bir dramın başkahramanı...
Tek kişilik oyunum ben.

Sancılı günler kuyruk oluşturmuş önümde,
 Arkamda bıraktığım aşklardan tiksinmiş halde…

Tüm kartlarını masaya koymuş,
 Benden intikam alıyor hayat.

Özünden uzaklaşmış,
 Votkaya dökülmüş vişne suyuyum ben.

Mis gibi kokan bebektim daha dün.
 Sakallı pis bir adamım bugün.
 Güzel sesim vardı,
 Şarkı söylerdim, dinlenirdim.
 Şimdi ise radyo cızırtısı konuşmalarım…
 Duman öksürüyorum bugün.

Hayal kırıklıkları paketledim.
 Eşe dosta, herkese verdim.
 En büyüğünü babama sakladım.

Her güne yeni bir gün diye başla dediler.
Yeni bir gün yoktu her günüm aynıyken.

On yaşında özledim çocukluğumu
Yirmime gelmeden yaşlandı ruhum.
Büyümeyi istemedim ki ben.

Hammaddesi kasvet auramla gezerken,
Baharda güzü, güzde baharı özledim.

Ne istediğimi hiç bilmedim.
Sadece istedim.

Başka bir hayatı düşledim.
Başka bir beden içinde,
Başka bir ruh içimde…

Kaçmak istedim başka diyarlara.
En sevdiğim oyuncağım alıp yanıma.
Atlayıp bir trene dünyayı bitirmek istedim,
Atım olsun özgürlüğe koşayım istedim,
Alıp arkaya aşkımı
Motorla dünya turu istedim.

Bir gecede kurdum tüm hayatımı.
Hayal mimarıyım ben.
Ve aynı gecelerden birindeyim tekrar.
 Başladığım yerdeyim ellerim boş,
O geceden bir fark yok.
Yakındır deprem.
Hayallerim çürük,
Çöker.